Va felicitam ca ati devenit partener FORTUNA LEASING!
Colaborarea cu dumneavoastra este foarte importanta pentru noi si va asiguram de intreg suportul nostru pe parcursul derularii contractului dumneavoastra de leasing.
Venim astfel in sprijinul dvs. cu o prezentare structurată a posibilelor intrebări ce pot apărea pe parcursul derulării relaţiei noastre contractuale:
Este necesara imputernicirea din partea firmei de leasing daca se doreste utilizarea obiectul contractului in afara teritoriului Romaniei?
Societatea de leasing este proprietarul bunului pana la momentul achitarii integrale a obligatiilor de plata si efectuarea transferului proprietatii. Ca urmare, dacă doriţi să călătoriţi în afara ţării cu autovehiculul finanţat de IFN FORTUNA LEASING SA trebuie să solicitaţi o procura de ieşire din ţară.
Procura se va elibera de către IFN FORTUNA LEASING în baza unei solicitări din partea dumneavoastră care trebuie transmisă cu cel puţin 1 zi lucrătoare anterior datei la care doriţi să părăsiţi teritoriul României, document care trebuie să conţină:
– numele persoanei împuternicite;
– seria şi numărul paşaportului sau seria şi numărul cărţii de identitate;
– datele de identificare ale autovehiculului;
– destinaţia;
– perioada deplasării;
– modalitatea prin care doriţi să primiţi împuternicirea (prin poştă/curier rapid sau o ridicaţi personal de la sediul IFN FORTUNA LEASING SA).
Cererea trebuie să fie semnată şi stampilată de către administratorul societăţii şi poate fi transmisă pe email la una din adresele: mariana.visovan@fortunaleasing.ro/ office@fortunaleasing.ro.
Pentru ce perioada se poate emite procura de iesire in afara tarii?
Mandatul de utilizare a bunului in afara teritoriului Romaniei se emite pentru o perioada de 3 luni incepand cu data curenta.
Ce se impune la plecarea in strainatate pentru ca masina sa ramana asigurata?
La plecarea in strainatate aveti nevoie de Carte Verde si extindere CASCO. In cazul in care polita RCA si Cartea Verde sunt emise de aceeasi societate de asigurare la care s-a incheiat si polita CASCO, extinderea valabilitatii celei din urma in strainatate este gratuita, in aria de acoperire a documentului Carte Verde. In situatia in care polita RCA este incheiata la alt asigurator decat cel ales pentru CASCO, sau tara de destinatie / tarile tranzitate nu sunt acoperite prin Cartea Verde, va trebui achitata o prima suplimentara pentru extinderea valabilitatii in strainatate, la orice sucursala/agentie a asiguratorului CASCO.
Care este procedura in cazul producerii unei daune (avarie sau furt)?
Avizarea daunei la asigurator se face imediat dupa producerea acesteia sau imediat ce ati luat la cunostinta de producerea acesteia. Avizarea se poate face prin telefon la Call Center daune al societatii de asigurare / on line pe site-ul asiguratorului / la centrul de daune al acestuia si presupune furnizarea informatiilor despre eveniment.
In cazul furturilor (atat partiale cat si totale), este obligatorie declararea acestora la Sectia de Politie in raza careia s-a constatat disparitia bunului, apeland la serviciul de urgenta 112, in maxim 24 de ore de la data constatarii disparitiei. Tot in maxim 24 de ore de la data avizarii la Politie, este necesara avizarea furtului si la asigurator.
Ce acte sunt necesare de la IFN Fortuna Leasing pentru deschiderea dosarului de dauna?
In vederea deschiderii dosarului de dauna, aveti nevoie de:
– copia politei casco – in cazul in care aceasta nu se afla deja la dumneavoastra.
– imputernicire de reprezentare din partea proprietarului IFN FORTUNA LEASING SA pentru deschiderea dosarului de dauna. Imputernicirea se va elibera de catre IFN FORTUNA LEASING in baza unei solicitari din partea dumneavoastra, document care trebuie sa contina:
– numele persoanei împuternicite;
– seria şi numărul cărţii de identitate;
– datele de identificare ale autovehiculului;
Cererea trebuie sa fie semnata si stampilata de catre administratorul societatii si poate fi transmisa pe email, insotita de copia cartii de identitate a persoanei imputernicite, la una din adresele: mariana.visovan@fortunaleasing.ro/ office@fortunaleasing.ro.
Unde se deschide dosarul de dauna in cazul producerii unui accident din vina unui tert asigurat cu RCA?
In acest caz dosarul de dauna se deschide direct la societatea de asigurare emitenta a RCA-ului apartinand persoanei responsabila pentru producerea accidentului sau la societatea de asigurare emitenta a politei CASCO care, ulterior, va face regres catre societatea emitenta a politei RCA.
Unde se poate repara obiectul contractului de leasing care a suferit o dauna ce urmeaza a fi despagubita?
Autovehiculul mai sus mentionat va fi reparat intr-o unitate service agreata de producator, conditie pentru mentinerea garantiei vehicolului oferita de producator.
Reparatia se poate efectua intr-unul din service-urile partenere ale societatii de asigurare cu care acesta are decontare directa. Asiguratorul va achita contravaloarea reparatiei direct catre unitatea service, mai putin fransiza prevazuta in contractul de asigurare (daca este cazul).
Cum se incheie contractul de leasing in caz de dauna totala/furt total?
I. In cazul in care sunt indeplinite conditiile de acordare a despagubirii: se va continua facturarea la termen a obligatiilor contractuale, dvs. avand obligatia de a achita ratele de leasing pana in momentul in care Asiguratorul va achita despagubirea. Dupa incasarea acestei sume, societatea noastra va proceda la inchiderea anticipata a contractului, urmand a retine din despagubirea acordata valoarea facturilor neachitate in acel moment, capitalul ramas de facturat precum si toate celelalte obligatii de plata aferente inchiderii contractului.
In situatia in care incasarile depasesc costurile aferente inchiderii contractului, diferenta rezultata va este pusa la dispozitie, in caz contrar, urmand sa achitati diferenta.
II. In cazul in care nu sunt indeplinite conditiile de acordare a despagubirii: aveti obligatia de a inchide anticipat contractul de leasing in termen de 15 zile de la respingerea dosarului de dauna de catre societatea de asigurare.
Cum se poate obtine un duplicat pentru o placuta de inmatriculare?
In vederea obtinerii unui duplicat al unei placute de inmatriculare, este necesar sa ne transmiteti o solicitare scrisa, insotita de dovada obtinuta de la Politie in care se mentioneaza pierderea placutei (in original) sau de o declaratie notariala pe proprie raspundere in acest sens (in original).
Cum se poate recupera un certificat de inmatriculare retinut de catre Politie?
In vederea ridicarii de la Politie a certificatului de inmatriculare retinut, este necesar sa ne transmiteti o solicitare scrisa, insotita de urmatoarele documente: dovada de la Politie care atesta remedierea cauzei care a determinat retinerea certificatului, copia procesului verbal, precum si copia chitantei cu care s-a achitat amenda respectiva.
Exista posibilitatea de a da in folosinta unui tert bunul ce face obiectul contractului de leasing?
Acest lucru este posibil doar cu acordul prealabil al societatii noastre. Acordul se va elibera in baza unei solicitari scrise, in care se vor preciza datele de identificare ale tertului, care urmeaza sa preia bunul in folosinta si care va fi insotita de o copie dupa actul de identitate/CUI-ul persoanei fizice autorizate/juridice care va folosi bunul.
Societatea noastra isi rezerva dreptul de a nu elibera acordul in situatia in care nu sunt platite la zi toate facturile emise sau nu agreeaza persoana fizica autorizate/juridica catre care se doreste a se transmite folosinta bunului. Utilizatorul ramane raspunzator de indeplinirea tuturor obligatiilor ce ii revin conform contractului, privind utilizarea si protejarea bunului, precum si plata ratelor de leasing.
Cand se poate ceda contractul de leasing?
Cedarea contractului de leasing catre un alt utilizator este posibila in orice moment al derularii acestuia, pana la momentul transferului de proprietate, in baza unei solicitari scrise, insotita de documentele necesare analizarii solicitarii de preluare a contractului de leasing de catre persoana juridica/fizica autorizata care doreste sa preia contractul (documentele necesare analizarii se gasesc in sectiunea INFORMATII UTILE ).
Care este scadenta ratelor de leasing si termenul de plata al facturilor?
Cu exceptia cazurilor in care contractul de leasing prevede altfel, ratele sunt scadente lunar conform grafic de rambursare, termenul de plata al facturilor fiind de 5 zile calendaristice de la data emiterii acestora.
In situatia in care nu primesc factura se prelungeste termenul de plata?
Termenul de plata al facturilor nu este influentat de primirea sau nu a acestora, facturile trebuind achitate in termenul prevazut in contract.
Se poate rambursa anticipat partial sau integral finantarea acordata?
Pe parcursul derularii contractului de leasing, in baza unei solicitari scrise, aveti posibilitatea de a rambursa anticipat, integral sau partial, finantarea acordata.
Conform legislatiei in vigoare, rambursarea anticipata integrala a contractului de leasing este posibila doar dupa 12 luni de la data la care ati intrat in posesia obiectului de leasing (in conformitate cu prevederile O.G. 51/1997 republicata in 2000, durata minima a unui contract de leasing este de 12 luni).
In situatia in care se doreste rambursarea anticipata partiala a contractului de leasing, se va transmite catre IFN Fortuna Leasing o cerere in care se va preciza suma care se doreste a fi rambursata si optiunea clientului de modificare a contractului de leasing: se poate opta fie pentru reducerea perioadei contractului caz in care valoarea ratei de leasing va fi aceeasi ca si inainte de rambursare, fie pentru reducerea ratei de leasing caz in care termenul de maturitate al contractului va fi cel initial.
Este necesara instiintarea IFN FORTUNA LEASING in cazul modificarii datelor societatii/datelor personale?
Pentru o buna functionare a relatiei noastre contractuale, este de datoria dumneavoastra sa ne comunicati în scris orice modificare a datelor dumneavoastră de contact, in special, dar fara a se limita la: sediu social, adresa de livrare a corespondentei, numere de telefon (fix si/sau mobil), adresa de e-mail, persoana de contact.
Orice modificare a datelor societatii (persoane juridice) sau a datelor personale (persoane fizice autorizate) ale utilizatorului trebuie comunicate catre IFN Fortuna Leasing printr-o adresa scrisa. In functie de modificarea respectiva, este posibil sa fie necesara incheierea unui act aditional la contractul de leasing.
Pentru a se modifica denumirea societatii, respectiv numele utilizatorului (in cazul unei persoane fizice autorizate) din cadrul contractului de leasing, este necesara trimiterea pe e-mail a urmatoarelor documente, in copie:
– noul CUI al societatii sau noul act de identitate (daca este vorba despre o persoana juridica);
– noul act de identitate, certificat de casatorie / hotararea de divort (in cazul persoanei fizice).
Care sunt etapele perfectarii formalitatilor aferente transferului de proprietate?
IFN Fortuna Leasing SA este proprietarul bunului ce constituie obiectul contractului de leasing pana la transferul dreptului de proprietate asupra acestuia catre Utilizator. Pasii pe care trebuie sa-i parcurgeti in vederea definitivarii transferului de proprietate sunt urmatorii:
– achitarea valorii reziduale si a tuturor celorlalte obligatii de plata care decurg din cadrul contractului de leasing;
– transmiterea catre IFN Fortuna Leasing (in cazul in care obiectul finantat este un vehicul inamatriculabil) a certificatului in vederea inscrierii mentiunii cu privire la transferul de proprietate;
– transmiterea catre client a facturii fiscale care atesta transferul proprietatii, insotita de setul de documente necesare in vederea reinmatricularii bunului (in situatia in care obiectul finantat este un vehicul inmatriculabil).
In urma efectuarii transferului de proprietate, vom transmite urmatoarele documente:
– factura fiscala aferenta valorii reziduale;
– cartea de identitate a vehiculului in original (in cazul in care obiectul finantat a fost un vehicul inmatriculabil);
– certificatul de inmatriculare cu mentiunea “instrainat catre…”;
– certificatul de atestare fiscala, emis de catre organul fiscal pe raza caruia isi are sediul societatea noastra;
– fisa de inmatriculare/radiere, stampilata si semnata in original de catre societatea noastra;
– copia ordinului de plata in baza caruia s-a achitat timbru de mediu/taxa de poluare, cu ocazia inmatricularii bunului – daca a fost cazul;
– biletele la ordin predate la semnarea contractului de leasing si neutilizate pe parcursul derularii contractului (dupa caz).